puffetta.reismee.nl

Hoi An

Om 5 uur vanmorgen stonden we samen met nog een stuk of 15 andere backpackers te wachten op de bus naar Hoi An. Uiteindelijk stopten er twee slaapbussen. Maar die zaten beiden aardig vol. Gelukkig zei de jongen van ons hotel dat wij in een van de bussen konden stappen. Daar waren precies 7 plaatsen over. Een ander stel had ook nog geluk. Veel mensen bleven staan. Vanwege het chinees nieuwjaar schijnt het openbaar vervoer erg vol te zitten. Veel vietnamezen reizen nu terug naar huis. Er worden schijnbaar ook teveel bus tickets verkocht. Er bleven dus een hoop mensen staan. Rond 10.30 uur kwamen we aan in Hue. Hier moesten de overgebleven passagiers die nog zouden doorreizen naar Hoi An overstappen op een andere bus. Wij dus ook. En hier ontstond het probleem. Er waren geen 5 stoelen meer over. De rit naar Hoi An bedroeg nog zo'n 4 uur. Natuurlijk baalden we enorm. Het vrouwtje dat daar alles regelde vertelde ons dat er om 13 uur nog een bus naar Hoi An zou gaan en dat wij er zeker op zouden zitten. We mochten onze baggage in het kantoor achter laten en we zijn gaan lunchen. Om 12.45 uur liepen we weer terug naar het kantoor en konden we gelukkig bijna meteen in de bus stappen. in het kantoor hadden ze ook ons hotel in hoi an gebeld om te laten weten dat wij later zouden aankomen. Toen we om 18 uur aankwamen stond er netjes een jongen te wachten met een briefje met mijn naam erop. Ik moet zeggen dat dat allemaal heel goed werkt hier in Vietnam. Vanuit het hotel komen ze je netjes ophalen van het busstation. En ze vragen er niks voor. Eenmaal in ons hotel hebben we gedoucht en zijn we lekker gaan eten! We voelen ons al helemaal thuis in dit hotel en hoi an is echt een super gezellig stadje! We hebben heerlijk gegeten en daarna een lekkere cappucchini gedronken aan de rivier in het stadje. Echt lieflijk! Wij gaan hier zeker hele relaxte dagen tegemoet!!

stamattina a le 5 siamo usciti fuori ad aspetare il bus che ci porta a Hoi An. Cerano altre 15 persone ad aspetare il stesso bus. A la fine si sono fermati due bus. Pero erano quasi pieni. Menomale il ragazzo del nostro hotel ci diceva che noi potevamo entrare in uno dei due bus. Due altre persone potevano anche entrare. Poi il bus era pieno. Tante persone sono rimasti li. Per qausa del capodanno chinese i mezzi sono molto pieni e vendono troppi biglietti. Vabe noi abbiamo un posto! Verso le 10.30 siamo arrivati a Hue. Qui quasi tutti i passegeri sono scesi. A noi e 4 altri passegeri rimasti che viaggiamo fino a Hoi An ci hanno detto di cambiare bus. E li comminciava il problema per noi. Erano rimasti solo due posti...e noi siamo in 5! La ragazza che organizava tutto ci chiedeva scusa e diceva che a la una ce un altro bus che parte per hoi an. Eravamo un po arrabiati...pero poi non ci puoi fare niente. Potevamo lasciare il nostro bagaglio nel suo ufficio e siamo andati a pranzare nella citta di Hue. A la una siamo tornati nel ufficio e quasi subito arrivava il bus. La ragazza del ufficio aveva anche avisato il nostro albergo per far gli sapere che noi arrivavamo piu tardi a la stazione dei bus. Quando siamo arrivati a hoi an a le 18 vedevo subito un ragazzo con un foglio con il mio nome. Devo dire che tutto e organizzato molto bene qui in vietnam. Quando mandi un email a un albergo per chiedere se ti possono venire a prendere ti rispondono subito. Poi tutto e gratis! Molto gentili. Arrivati in albergo abbiamo fatto una docia e siamo andati a cenare nella citta. Quanto e bella hoi an!!!!!sono innamorata. Dopo mangiato abbiamo bevuto un caffe vicino al fiume nella citta. Ci sentiamo gia molto a casa in questa citadina! Siamo contenti che abbiamo prenotato per 3 notti!