puffetta.reismee.nl

halong bay/cat ba eiland

Hallo weer

Vanmorgen moesten we om 7 uur opstaan en ontbijten. Dit was geen straf! Het uitzicht zo op de vroege morgen was geweldig! Mam was helemaal in haar sas. Na ons ontbijt zijn we naar een andere boot gebracht. Met deze boot zouden we verder varen naar Catba eiland. De rit duurde ongeveer 2 uur en was prachtig. Halong bay bestaat uit 2000 bergen... moet je nagaan! We bleven maar door dit karstgebergte varen....mam was weer helemaal in haar sas! Op het eiland aangekomen werden we met de bus naar het nationaal park gebracht. We zouden naar een uitkijkpunt gaan wandelen. Dit was best een heftige wandeling, maar daarna werden we beloond met een mooi uitzicht! Daarna zijn we naar ons hotel gebracht voor de lunch. En om 14 uur zijn we naar monkey eiland gevafen met een kleine boot. Onderweg kwam je langs drijvende vissersdorpen. Zo apart! Op monkey eiland zaten....tja je raadt het al.....heel veel apen. We hebben daar een stukje gewandeld en je kon er zwemmen. Maar zoveel zon was er niet..dus hebben we dat niet gedaan. S'avonds hebben we gedineerd in het hotel en daarna zijn we op een terras koffie gaan drinken. Het is hier nu echt laagseizoen...heerlijk rustig op het eiland maar ook op zee zijn er nauwelijks andere boten te bekennen. Morgen varen we weer terug naar het vaste land. We hebben het echt leuk gehad hier en de natuur is geweldig hier!

Stamattina dovevamo alzarci a le 7. Ma non era neanche grave....che vista bella su halong bay cosi a la mattina presto dalla barca! Abbiamo fatto collazione e poi ci hanno portato su un altra barca. Con questa barca navigiamo circa due ore per arrivare al isola di CatBa. Erano due ore meravigliose! Halong bay contiene piu di 2000 montagne...ti immagini! Arrivati al isola ci hanno portato al parco nazionale di catba. Li andavamo a fare una passegiata su per le montagne per arrivare ad un punto di vista. Da su vedevi tutte le punte delle montagne verdi verdi! Poi siamo andati a pranzare nel nostro albergo sul isola dove dormiamo stanotte. A le 14 siamo andati con una barca piu piccola al monkey island (isola delle scimie). Passavamo completi villagi di pescatori sul aqua...veramente particolare. Arrivati su monkey island vedavamo....si avete immaginato bene....tante scimie! Abbiamo fatto una passegiata e si poteva nuotare. Noi non abbiamo nuotato. Tornati in albergo abbiamo cenato.poi siamo andati a bere un cafe fuori nel paese....carino qui! Anche se qui e molto turistico noi abbiamo fortuna. Nn ce quasi nessuno in questo periodo! Anche sul mare si vedono pocche barche! Domani torniamo a Hanoi. Ci siamo divertiti qui... e la natura e fantastica qui!