Halong Bay

Hallo allemaal

Vanmorgen zijn we om 8.30 uur vertrokken richting Halong Bay! De rit duurde vier uur. Daar aangekomen gingen we met nog 15 man naar onze boot. Een gezellig klein cruise bootje met 10 hutten. Wij hadden 2 van de 3 hutten op de eerste verdieping. Dus super mooi uitzicht. We hebben onze spullen in de hut gelegd en kregen daarna een lunch opgediend. Mijn god....echt veel eten! En erg lekker ook! Noodles, rijst, groenten, vis, vlees, tofu, fruit. Het eten bleef maar komen. Na de lunch gingen we met een kleiner bootje naar een grot om die van binnen te bekijken. Erg mooi al die stalagmieten en stalagtieten! Daarna gingen we naar een andere plek om te kanoen. Super was dit....door al dat karstgebergte heen! We gingen door een opening in een grot en kwamen in een laguna. Prachtig! Super blauw water en dan al die hoge bergen om ons heen. En er zaten een hoop apen! We roeiden terug rond 17 uur en het weer was helemaal opgeklaard...die kleuren tussen al die bergen op de zee zal ik nooit vergeten. S'avonds kregen we weer een heel uitgebreid diner opgediend. Daarna hebben we nog een tijd bovenop het dek zitten kletsen en toen allemaal weer uitgeput naar bed!

ciao a tutti

Stamattina siamo partiti a le 8.30 verso Halong Bay. Siamo arrivati li verso le 12.30. Con altre 15 persone siamo andati con la nostra guida a la nostra barca. La barca era un piccolo cruise con 10 cabine. Noi avevamo 2 delle 3 cabine sul primo piano! Percio vista bellissima su halong bay. Abbiqmo lasciato le robe nella cabina e siamo andati a pranzare. Come si mangia bene qui....e poi tanto! Riso, noodles, verdure, pesce, carne, tofu, frutta....tantissimo! Dopo mangiato siamo andati a visitare una grotta...veramente grande..e pieno di stalagmiti e stalagtiti. Dopo di che siamo andati con una canoa al blu lagoon. Che bello! Montagne alte...aqua azzura...pieno di scimie. Siamo tornati quando il sole stava gia andando giu.....che colori li in mezzo al mare e inmezzo a queste montagne. Ero veramente stupita. Di sera ci hanno servito di nuovo una cena abondante! Poi eiamo andati su la terrazza della barca per parlare un po. Verso le 21 siamo andati a letto....stanchi ma sodisfatti!