puffetta.reismee.nl

Hanoi

Hallo weer

vanmorgen ontbeten in het hotel en toen de oude stad in gegaan. Wat een drukte!! Ook nog steeds vanwege het chinese nieuwjaar!! We hebben een wandeling gemaakt om het meer en het stikte er van de mensen. Allemaal opgetut tot de kleine kinderen aan toe. Allemaal liepen ze te flaneren. In een lokaal tentje hebben we lekkee gegeten. Daarna zijn we op een dakrestaurant koffie gaan drinken. Wat een spectakel om van bovenaf al die drukte onder je te aanschouwen. Dat verkeer ook. Scooters, auto's, fietsen en wandelaars.....alles gaat door elkaar heen en alle kanten op. Wonderbaarlijk gaat alles goed.... het is een soort van georganiseerde chaos....niet te geloven. Het oversteken van een straat is een hele onderneming....best eng ook de eerste keren. Je ziet maar van alles op je aankomen maar je moet gewoon lopen. Scooters en auto's gaan vanzelf om je heen....heel apart. S'avonds zijn we ook nog een keer naar het meer gegaan en hebben we gegeten op een dakterras van een restaurant. Super leuk ook om het verlichte meer te zien en nog steeds diezelfde chaos. Je kunt ernaar blijven kijken. Nou.....morgen gaan we de rest van de farinellys halen....en dan gaan we onze weg naar het zuiden van Vietnam vervolgen. Tot snel!

ciao a tutti

stamattina siamo andati dopo la collazione nella citta vecchia dia hanoi.abbiamo fatto una paseggiata intorno al lago che ce li. Poi abbiamo mangiato in un ristorantino lokale. Dopo mangiato abbiamo bevuto un caffe sul teto di un palazzo in un bar. Era bellissimo vedere da qui tutto il chaos sotto di noi. Macchine, scooter, biciclette...tutto passa in tutte le direzioni. Non si capisce che non succedono incidenti. Veramente un spetacolo da vedere da su in alto. Atraversare la strada fa paura al inizio....devi butarti perche i scooter e le macchina guardano dove camini e vanno piu a destra ho a sinistra per passarti. Una cosa assurda. A la sera abbiamo mangiato in un ristorante sul teto...cosi di nuovo potevamo guardare in giu. Poi tutto era illuminato! Bello! Domani mattina andiamo a prendere il resto della famiglia al aerioporto. Con loro viaggiamo in giu verso il sud del vietnam! Che aventura!!

xx