puffetta.reismee.nl

Nong Khiaw

Hallo weer. Vanmorgen zijn we met nog 8 andere reizigers met een bootje vertrokken naar muang ngoi neua. dit is een nog kleiner dorpje op 1 uur varen van nong khiaw. We zijn eerst een van de vele grotten gaan bekijken en daarna zijn we naar een uizichtspunt geklommen. Daarra zijn we weer een stukje terug gevaren en zijn we aangemeerd bij een og kleiner dorpje. Je kijkt echt je ogen uit. Hoe mensen hier op deze primitieve manier leven. Bijna niet te bevatten. we hebben een prachtige wandeling gemaakt naar een waterval. Onderweg hebben we gepicknickt met echt lokaal eten. We kregen het geserveerd op een groot blad. Stickie rijst en andere goedjes van aubergine, koriandere een soort spinazie en geklutst ei met vlees. Je moest ook e ht met je handen eten, de mensen hier gebruiken geen bestek en ook geen stokjes. Een hele ervaring dus. Ik vond alles erg lekker en mam ook! We hadden niet veel van de waterval verwacht, maar na ongeveer een uur wandelen na de picknick werden we toch beloond. Een mooie waterval en we hebben daar ook nog lekker gezwommen. daarna weer teruggewandeld. Daarna zijn we weer een stukje terug gevaren en meerden we aan bij een stukje strand waar de kajacks op ons stonden te wachten. We zouden 2 uur terug kajacken! Jezus.....maar goed dat hadden we zo geboekt. Het was niet eens zonder gevaren, want hier en daar was de stroming redelijk wild. Mam en ik kajackten achter onze gids aan en de rest daar weer achter. We zijn niet omgeslagen, maar af en toe scheelde het niet veel. Twee meiden achter ons waren wel omgeslagen. En twee anderen besloten om toch maar weer op de boot te klimmen. Maar wij hebben doorgezet en na twee uur, om 18 uur, kwamen we gebroken maar voldaan aan in nong khiaw. We zijn kapot maar we hebben super genoten van deze dag. Ook het kajacken tussen het karstgebergte was geweldig mooi! Af en toe spannend dat wel......maar geweldig mooi. Morgen reizen we per slowboat verder naar het plaatsje Muang Khua. Vandaaruit nemen we de bus naar vietnam. Tot snel!

ciao!

stamattina abbiamo preso con altri 8 viaggiatori e due guide una piccola barchetta. Dopo u oretta siamo arrivati in un villaggio ancora piu piccolo di nong khiaw con il nome muang ngoi meua. Li abbiamo visitato una delle grotte e poi siamo andati ad un punto di vista. Molto bello! Dopo di che abbiamo preso di nuovo la barchetta e siamo tornati ad un altro villaggio ancora piu piccolo.veramente e difficile capire che giorno d'oggi ce gente che vive ancora cosi. da qui abbiamo fatto una bellissima caminata che ci portava ad una cascata. A la metta abbiamo fatto un picknick. Abbiamo mangiato veramente cibo locale. Una voglia era il piatto. Poi mangiano con le mani qui, percio niente forchetta e neanche bastoncini. Bella esperienza e il mangiare era buonissimo. La cascata era anche bellissima! Abbiamo pure fatto il bagno. Invece poi di tornare con la barcha a nong khiaw siamo tornati con il kajack. Un po di paura avevamo...perche il fiume non era per niente calmo.ma io e la mama no ci siamo ribaltati menomale. Due altre ragazze si e poi due altri viaggiatori si sono ritirati a la metta e hanno preso la barcha. Ma io e la mama cella abbiamo fatta. Dopo due ore siamo arivati a nong khiaw. Stravolte quello si.....pero era bellissimo a kajackare in mezzo a questa natura...anche se a volte era un po pericoloso. Contentissime di questa giornata bella siamo arrivati nel nostro guesthouse. Domani prendiamo una barcha che ci porta a Muang Khua. Da li prendiamo un bus che ci portera in Vietnam. A presto!