Nong Khiaw

Hallo weer

vanmorgen zaten we dus alweer om 8 uur in de mini bus richting dong khiaw. Na 3 uur rijden kwamen we in udomxai. Hier mochten we even uitstappen en wat eten. Tja....er stonden wat lokale stalletjes. Met handen en voeten legden we uit dat we graag een groentensoep wilden. Want al dat vlees dat daar uitgestald lag trok ons niet zo. Het was wel even spannend wat we voorgeschoteld zouden krijgen. Daar kwam een vrouwtje aan met een grote kom met allemaal groene bladeren en slierten in een bouillion. Het smaakte echt verrukkelijk!! Om 12 uur reden we verder en er waren o dertussen 8 nieuwe passagiers uit frankrijk bij gekomen. Allemaal senioren. Ook met rugzak en al...echt knap! De 5 uur durende tocht naar dong khiaw was bar en boos. Geen asfalt....dus het was echt hobbelen....maar de uitzichten waren machtig mooi!! Bergen en valleien en rijstvelden. En al die primitieve kleine dorpjes die wij passeerden. Vorig jaar was ik al verliefd op laos, maar nu hou ik echt van laos! Zoals ik hier het leven zie heb ik het nog nooit ergens anders gezien. Het zuiden van laos is ook lang niet zo primitief als het noorden! Deze tocht zal ik nooit meer vergeten. Om 5 uur kwamen we aan in dong khiaw. Dit dorp ligt prachtig tussen het karstgebergte. We besloten dan ook ter plekke om twee nachten te blijven. Dan maar iets later in vietnam. We vonden een guesthouse met balkon dat uitkeek op de rivier en de bergen. Mam was echt laaiend enthousiast! We hebben heerlijk indisch gegeten en een excursie geboekt voor de volgende dag! Nu heerlijk slapen na een dag met veel geweldige indrukken!!

x

ciao

stamattina siamo partiti a le 8. Eravamo in due in un vurgoncino per 10 persone. Dopo 3 ore ci siamo fermati a Udomxai per mangiare qualcosa. Cerano delle stallette piccole con delle verdure e la carne. Io provavo a fare capire ad una donna che volevamo una zupa di verdure. Perche la carne che cera li non ci aspirava molto. Ci mandavano ad un tavolino e li aspetavamo cosa ci portavano. Dopo un po arrivava la donna con un piatto grande con dentro del brodo e delle foglie ferdi. Vabe proviamo.....era veramente buonissimo!! A mezzo giorno siamo partiti di nuovo e con noi nel bus venivano anche otto francesi anziani ma molto gentili. La strada da udomxai a dong khiaw no e asfaltata. Percio erano 5 ore dure. Pero erano anche 5 ore piu belle che ho mai visuto. La natura era proprio bellissima. Montagne, valli verdi verdi, fiumi etc. Poi passavamo dei villagi piccoli e molto poveri. Non so ma non ho mai prima visto posti come questo posto. a le 5 siamo arrivati a dong khiaw....un posticino meraviglioso in mezzo a le montagne. Abbiamo trovato un piccolo guesthouse con vista sul fiume e le montagne. La mama era tutta enthousiasta. Abbiamo subito deciso di rimanere qui 2 notti. Domani andiamo fare una escursione in questa zona...siamo curiosi. Adesso a letto....sodisfatte da questa giornata!