Pai

Hallo weer!

vanmorgen werden we gewekt door de vogels buiten....echt super! We hebben lekker in alle vroegte koffie gedronken in de gemeenschappelijke tuin....wat een leven haha. Daarna zijn we een stuk gaan wandelen naar een tempel op een heuvel en een grote buddha! Om 13.30 uur waren we weer terug bij ons huisje. We hebben hier lekker gerelaxed en om drie uur zijn we weer aangelopen richting de natuurlijke hotsprings. Een wandeling van 7 km! Heerlijk toen we eindelijk een uurtje in het warme water konden dobberen. Om 18 uur zijn we weer aangelopen. We dachten we nemen een andere weg. We kwamen langs een oude broer uit de tweede wereld oorlog.....wat voor jou ome Jos ;). Na anderhalf uur lopen langs een onverlichte weg, het was ondertussem 19.30 uur, vroegen we toch maar even aan iemand hoe ver het nog zou zijn naar Pai. Nog 5 km! Nee nog eens een uur lopen. Dit was dus een mega omweg......al zag het er niet zo uit op ons kaartje. Die mensen wilden ons wel even voor een kleine vergoeding in Pai afzetten. We waren echt blij, want ze hadden echt niet teveel gezegd toen ze het hadden over 5 km. Eenmaal in Pai zijn we weer heerlijk ergens aan de straat gaan eten. Gewoon aan een standje.....het eten hier is goddelijk!! Daarna naar bed....we waren uitgeteld van onze wandeling van bijna 20 km in totaal haha. Morgen pakken we om 14 uur de bus naar chiang kong. Dit is een grens dorp. Vanuit hier gaan we overmorgen dan Laos in. Vorig jaar hebben we ook in chiang kong geslapwn. Toen gingen we vanuit daar laos in en naar beneden. Nu gaan we laos in en dan via de noord kant naar vietnam.

tot snel weer!

ciao a tutti

stamattina ci hanno svegliato gli uceli e altri animali. Che bello svegliarti cosi!! Abbiamo fatto collazione nel giardino grande....che vita haha! Dopo di questo abbiamo fatto una passegiata fino ad un templo e un buddha grandissimo! Bella la vista su Pai da qui! Verso le 13.30 siamo tornati nella nostra cazetta. A le 15 siamo usciti di nuovo. A piedi siamo andati a gli hotspring naturali. Una passeggiata di 7 km. Erravamo contentissime quando potevamo metterci nel l'aqua calda. Verso le 18 siamo andati via. Volevamo tornare da un altra strada....e la cartina facceva vedere che i km erano uguali. Percio siamo partiti. per strada abbiamo passato un ponte che era stata fatta nella seconda guerra mondiale. Dopo un po era buio. Non cerano luci per strada. Dopo un ora e mezza di caminata, erano le 19.30, abbiamo chiesto a una persona per strada in un negozieto quanto ci voleva ancora per arrivare a Pai. Ancora 5 km! No....ancora un ora di caminata. Menomale questa donna ci voleva portare a Pai con la sua macchina! E non aveva detto niente di troppo....in macchina ci abbiamo messo di sicuro 15 min per arrivare a Pai. Arrivati in Pai siamo andati a mangiare subito. Avevamo una fame. Abbiamo mangiato di nuovo per strada....il cibo qui e cosi buono....poi lo cucinano davanti a te! Le verdure sono cosi buone!! Dopo mangiato siamo andati a letto....eravamo stanchissime della passegiata di 20 kilometri che abbiamo fatto questo giorno. Domani a le 14 prendiamo il bus che ci porta a chiang kong. Questo piccolo paese si trova a la confine con Laos. Dopo domani passiamo li la dogana. L' anno scorso abbiamo anche dormito in questo paezino prima di entrare in Laos. Pero l'anno scorso siamo andati in giu....invece questa volta viaggeremo in su per passare il confine con Vietnam al nord. Ci sentiamo tra un po....quando saremo in Laos!