puffetta.reismee.nl

van mae hong son naar pai/ da mae hong son a pai

Hallo allemaal

vanmorgen heeft Too ons om 8 uur op het busstation afgezet. We wilden graag de lokale bus om 8.30 uur pakken. Er vertrekt ook elk uur een mini bus naar Pai....maar wij wilden de enige lokale bus nemen die er is. Nou we hebben het geweten. Zo'n gammele bus heb ik nog nooit gezien. De deuren gingen niet eens dicht. En de stoelen hebben echt hun beste tijd gehad. Maar vooruit. We vertrokken met zo'n tien man aan boord. Nog lekker ruim dus. Het is 100 km rijden naar Pai.....maar de weg gaat alleen maar door de bergen. Je hebt echt haarspeldbocht na haarspeldbocht. En deze bus rijdt echt niet harder dan 50! Dat trekt hij gewoon niet. Nou rond 10 uur kwamen we in een dorp waar nog 100 mensen wilden instappen. Zowel lokale mensen als backpackers. We dachten allemaal...dit gaat niet.....maar jawel.....iedereen werd erin gestopt...staan, zitten half liggen...waar je ook keek zag je mensen en tassen haha. Om 12 uur kwamen we eindelijk aan in Pai....wij konden gelukkig uitstappen. we hebben eerst ons vervoer geregeld voor over twee dagen. Dan willen we namelijk de grens over naar Laos. Daarna zijn we gaan zoeken naar een onderkomen. We kwamen terecht bij de schattigste hutjes ooit. Gelukkig was er nog een vrij! De middag hebben we doorgebracht in het dorpje. Lekker aan de straat gegeten en rustig rondgekeken. We zijn vroeg naar bed gegaan....want we waren doodmoe van die dodenrit van vanmorgen! Morgen gaan we de omgeving te voet verkennen!

X

Ciao a tutti

stamattina Too ci ha portato a la stazione dei bus a le 8. Volevamo prendere per forza l'unico bus lokale che ce che parte a le 8.30. Ogni ora vanno anche dei piccoli bus verso Pai....pero no...noi prendiamo il bus lokale. Ci mettera piu del dopia....ma sapete come siamo. A noi piace l' aventura....e lo abbiamo saputo. Il bus era piu vecchio di mia nonna...le porte non si chiudevano piu....le sedie..bom noj parlo piu. Vabe siamo partiti...la strada era bellissima. Tutto tra le montagne....tante volte il bus quasi non riusciva andare fino a in su. Verso le 10 siamo arrivati in un paesino dove volevano entrare altre 100 persone nel bus....noi pensavamo...non e possibile. Invece hanno fatto entrare tutti....dove guardavi vedevi persone sedute, sdraiate in piedi....borse e bambini da pertutto. Poi questa strada nelle montagne....un po di volte il motore del bus si fermava....e l' autista quasi non riusciva ad acenderlo piu....abbiamo riso tanto questo viaggio....che aventura. A le 12.30 finalmente siamo arrivati a Pai dove noi potevamo scendere. Abbiamo comprato subito biglietti per il bus tra due giorni. Perche vogliamo andare al confine con Laos. Dopo di questo siamo andati a cercare un posto per dormire. Abbiamo trovato queste piccole casette! Menomale avevano una casetta libera. in pomeriggio siamo andati a visitare Pai. Abbiamo mangiato per strada....che buono! Siamo andati a letto presto....stanchissime dal aventura nel bus stamattina. Domani andiamo fare una bella passegiata intorno a Pai!

x

sita

hahaha jullie hebben het wel ervaren he, met de lokale bussen mee!!!!