mae hong son

Hallo!

vanmorgen zijn we samen met Too om 8 uur vertrokken naar de long neck mensen. Deze mensen komen oorspronkelijk uit Myanmar. Ze zijn daar gevlucht vanwege de politiek. Ze werden daar slecht behandeld! Het zijn stammen die leven met bepaalde tradities. De vrouwen bijvoorbeeld dragen ringen om hun nek. Heel apart. Daarnaast hebben bepaalde vrouwen ook uitgerekte oren. We waren al erg vroeg bij het dorpje. het viel mij meteen op hoe gemeend lief de mensen ook hier zijn. Ze proberen te communiceren en je mag ze fotograferen....voelt wel rot....maar ze zijn zo mooi vind ik! En die kinderen.....geweldig! Gelukkig sprak 1 meisje redelijk engels.zij heeft ons het een en ander uitgelegd. Je voelt je daar echt welkom! Ik ben verliefd op deze mensen! Na ongeveer 2 uur zijn we naar een nationaal park gereden. Hier kon je een grot bekijken met offertjes en tempeltjes en in het water zwommen grote karpers. Was wel leuk.....maar niet heel indrukwekkend. Om 12 uur waren we terug. Vanmiddag hebben we het dorpje bezichtigd. Er ligt een mooi meer en we zijn naar een tempel gelopen die op een berg ligt. Vanaf daar had je mooi uitzicht op mae hong sun. Vanavond zijn we even naar de avondmarkt gegaan en hebben we een wandeling om het meer gemaakt. Nu zo naar bed. Morgenochtend pakken we de bus naar Pai. We voelen ons in dit dorpje erg thuis.....jammer dat we weg moeten!

X

ciao!

stamattina siamo andati via a le 8 con Too (il proprietario). Siamo andati prima al villaggio dove vivono gli longneck. Questa gente viene dal Myanmar. Il paese vicino a thailandia. Loro sono scapati dal myanmar tanto tempo fa per ragioni politiche. In myanmar li tratavano male! Questa gente a la loro cultura e le loro tradizioni. Una di quelle e che le donne hanno questi anneli sul collo. Ogni anno le mettono uno in piu. Poi ci sono donne con guesti bucchi grandissimi nelle orecchie. Io mi sono innamorata subito di questa gente! Sono cosi socevoli e gentili. Provano a comunicare....vogliono che fai le foto....senza di volere niente in cambio...ti fanno guardare in casa.....io mi sentivo a disagio. Pero dal altra parte li volevo troppo fotografare...perche sono bellissimi!! E poi i bambini......che belli!! No....questa gente non la dimentichero mai piu! Dopo 2 ore siamo andati ad un parco nazionale. Li si vedeva una grotta con dei piccoli templi e poi dentro la grotta cerano questi pesci grandissimi. Si era carino da vedere ma niente di che. A mezzo giorno siamo tornati. Poi siamo andati a fare una passegiata nel paese. Ce questo piccolo laggetto, poi siamo andati su una collina dove cera una templa e avevi una vista bella sul villaggio mae hong son. Stasera abbiamo fatto un giro al piccolo mercatino e siamo andati di nuovo al laggetto. E molto carino di sera! Adesso andiamo a letto che d omani mattina prendiamo il bus per il paese Pai. Peccato che dobbiamo andare via.....mi piace tanto questo piccolo villaggio nelle montagne!