mae hong son

Hallo weer

vanochtend hebben we dus om 11 uur genomen richting mae hong son. We waren de enige toeristen in deze lokale gammele bus. Maar we hadden meteen aanspraak! Echt zulke lieve mensen hier. Engels is wel handen en voeten werk, maar toch kom je er altijd wel uit. De rit duurde echt heel lang. Maar liefst 9 uur. Het was 358 km rijden. Veel bochten en veel door de bergen. Erg mooi dus! Gelukkig stopte de bus wel een aantal keren onderweg. Om 20 uur kwamen wij dan eindelijk aan. We hadden alleen geen enkel idee waar ons guesthouse zich bevond. Een lokaal meisjs met scooter was zo lief om ons om de beurt naar ons onderkomen te brengen. Ze wilde absoluut geen fooi aannemen. Je merkt hier dat er nog bijna geen toeristen komen. De mensen zijn echt welgemeend aardig en willen niks van je! Super vind ik dat. We zijn gelijk lekker lokaal gaan eten en daarna hebben we ons bed opgezocht. Totaal gesloopt waren we! Morgen gaan we met Too...de eigenaar van ons guesthouse naar de langnekstammen en naar de fish cave...tot morgen!

Ciao

allora stamattina abbiamo preso il bus a le 11 per andare a mae hong son. Eravamo gli unici turisti in questo bus lokale che di sicuro aveva piu di mille anni. Pero dai...a noi piace l'aventura. subito la gente lokale provava a parlare con noi....la gente qui e cosi piacevole! Vabe non e facile parlare in inglese perche qui non lo parlano molto....ma in una maniera o laltra ti fai capire. Il viaggio era veramente lungo pero bello! Ci abbiamo messo 9 ore....tante curve e tante montagne. Menomale che ogni tanto il bus si fermava. A le 20 finalmente siamo arrivati. Nn sapevamo dove si trovava il nostro guesthouse. Una ragazza lokale era cosi gentile a portarci una per una sul suo scooter. Qui si vede che non vengono ancora tanti turisti...la gente e veramente gentile...non vuole niente da te. La ragazza non voleva la mancia! Siamo andati a mangiare in un piccolo ristorante lokale....buono!! Poi siamo andati a letto. Perche domani ci alziamo presto perche con il proprietario del guesthouse andiamo al villagio dove vivono i longneck e poi andiamo al fishcave. A domani!