van bangkok naar chiang mai....da bangkok a chiang mai

Hallo!

Gisterenochtend zijn we dus om 7 uur aangekomen in Bangkok. We hebben eerst de sky train en daarna de bus genomen om in het centrum te komen van bangkok. Hier hebben we drie uur over gedaan. Meteen wel erg leuk...want je hebt meteen veel aanspraak. Een oudere thaise man hielp mam hoffelijk mwt haar backpack. Hij schudde lachend zijn hoofd. We hebben eerst lekker ontbeten.....rijst met groente haha. Daarna zijn we naar een massage salon gegaan waar ik altijd heen ga als ik voor mijn werk in bangkok ben. We hebben een twee uur durende massage gehad. Echt heerlijk. Daarna konden we daar ook lekker douchen. Na de massage zijn we naar het treinstation gegaan, want om 18 uur zou onze nachttrein vertrekken naar Chiang Mai. We hebben 2 uur daar gezeten en waren blij dat we de trein in konden. Helemaal kapot waren we haha. Maar ik moet zeggen dat alles prima geregeld was weer. Ik had de treintickets alvast in nederland besteld en jaa hoor er stond een mannetje klaar voor ons. Eenmaal in de trein vroegen mam en ik of ze onze bedden meteen wilden uitklappen. We waren zo moe! Om 19 uur lage we dus op een oor. Vanmorgen om 8 uur kwamen we aan in chiang mai. Nu hebben we net ontbeten en om 11 uur vertrekt onze bus naar mae hong son. de rit zal 8 uur duren. Maar het moet een prachtige rit worden....we hebben er zin in! Tot snel allemaal.

Ciao!

Allora ieri mattina siamo arrivati in bangkok. Abbiamo prezo gli mezzi publici per arrivare in centro citta. ci abbiamo messo 3 ore. Pero ci siamo divertiti. Un uomo anziano thailandese aiutava la mama con lo zaiono per entrare e uscire dal pulman. Rideva e scuotava la testa. La gente e cosi piacevole qui. In centro abbiamo fatto collazione.....rizo e verdure haha. Poi siamo andati a fare un massagio di due ore. Io sapevo un posto dove vado sempre quando sono a bangkok per la klm. Li i massagi sono veramente favolosi! dopo il massagio siamo andati a la stazione per prendere il treno che va a chiang mai. Abbiamo dovuto aspetare ancora 2 ore perche il treno partiva a le 18. devo dire pero che tutto e organizato molto bene. Avevo prenotato i biglietti dal olanda....e a la stazione cera un thailandese che mi aspetava con i biglietti. Eravamo contentissime quando potevamo entrare nel treno....perche eravamo veramente stanchissime! Abbiamo chiesto subito se potevano fare gli nostri letti. Cosi a le 19 siamo andati a dormire e ci siamo svegliati a le 7 stamattina. A le 8 il treno e arrivato in chiang mai. Adesso stiamo facendo la collazione. A le 11 parte il nostro bus per mae hong son. Sarano di nuovo 8 ore...pero il panorama deve essere bellissimo...percio non vediamo l'ora...