puffetta.reismee.nl

Wandeling van Quilotoa naar Chugchilan

Hallo allemaal

Vanmorgen zijn we om 7 uur opgestaan. We hebben ontbeten en daarna zijn we naar de bushalte gegaan. Om 8 uur zaten we in de bus richting Quilotoa. De omgeving tijdens de busrit was super mooi. We zaten echt in een lokale bus. Wij waren weer eens de enige toeristen. Wel erg leuk om te zien. In deze omgeving wonen net als in Otavalo veel inheemse mensen. Ze lopen allemaal met die mooie indianen kleren. De vrouwen met mooie rokken en truien en mooie hoedjes op. En dan die lange zwarte haren. Ik vind het prachtig......voornamelijk ook al die felle kleuren. Om 10.15 uur waren we in het dorp Quilotoa. Hier bevindt zich ook de Quilotoa krater. Een oude vulkaankrater met een meer erin. We hebben wat boodschappen gedaan in het dorpje. Nou ja dorpje.......er stonden welgeteld vier huizen hihi. Daarna zijn we naar het kratermeer gelopen om foto's te maken.....wauw......echt prachtig. Je staat op 4000 meter hoogte en kijkt naar een super mooi meer met allemaal bergen eromheen.

Om 11 uur zijn we aan onze wandeling begonnen naar het dorp Chugchilan. we wilden zonder gids lopen. De mensen in het dorp zeiden nog....weten jullie zeker dat jullie geen gids willen......er leiden veel wegen naar rome. Maar nee wij wilden graag alleen beginnen. En dat hebben we geweten hihihi.....na ongeveer een uur lopen kwamen we er toch echt niet meer uit. Er kwam een klein indianenmeisje aan.....of zij onze gids mocht zijn hihi. Ja....zeiden we in koor. Het meisje is met ons meegelopen tot het dorpje Guayama.....dit dorp ligt op de helft van de weg. We hadden honger en hadden zin om in een restaurantje neer te strijken. Maar........er was helemaal niks in dit dorp.....niet eens een supermarkt.....laat staan een restaurant. Niet te geloven. Bij een vrouwtje die een piep klein winkeltje heeft, hebben we wat snacks gekocht. We zijn voor het winkeltje gaan zitten om dat op te eten. Tot nu toe is de weg echt prachtig.....alleen maar bergen om je heen en een paar huizen met lokale mensen en dieren. Zo ongerept. Na het eten van de snacks zijn we weer gaan lopen. We moesten nog twee uur lopen naar Chugchilan. Dit was weer super mooi.......je kijkt je ogen uit. Maar ook heel zwaar. Het is op en af lopen. Om 16 uur kwamen we dan eindelijk aan. We kwamen een heel leuk hostel tegen en daar hebben we meteen ingecheckt. We hebben lekker even gelezen op de kamer en om 18.30 uur zijn we gaan eten. Samen met twee andere mannen waren we de enige gasten. we aten dan ook met zijn vieren. De argentijnse man was met de bus gekomen en de Duitse man was ook komen lopen. We spraken af om de volgende dag verder samen te lopen naar het volgende dorp. De Argentijn wilde ook wel meelopen. we waren kapot dus na het eten zijn we allemaal naar bed gegaan. We spraken af dat we na het ontbijt om 9 uur de volgende dag zouden gaan lopen.

Dikke kus ik