puffetta.reismee.nl

Cuyabeno

hallo weer

Vanmorgen zijn we na het ontbijt gaan varen. Alleen het verschil is dat we deze keer zonder motorboot zijn gegaan. Allemaal in een cano.....met de peddels. Op deze manier kun je meer dieren zien omdat je minder geluid maakt. Het was wel behoorlijk zwaar kan ik zeggen hihi. We hebben weer veel apen gezien, vogels, vlinders en insekten. We gingen echt midden door de jungle viasmalle riviertjes en dichte begroeing. Vreselijkhihi. We waren met een grote boot waar 5 man in konden en de gids en een kleine kano voor2 personen. De heen weg hebben de twee duitse mannenin de kano gezeten. Die gaven het al snel op en toen moesten petty en ik in de kleine boot. We hebben echt wel 4 uurop die manier rondgepedeld. Toen we om 2 uur terug waren in de lodge waren we helemaal kapot. We hebben geluncht en daarna zijn we lekker allemaal in de hangmatten gaan liggen. Om 17.30 uur zijn we vertrokken met de kano om ergens anders een nachtwandeling te maken. ik zag het helemaal niet zitten maar ik moest van mijzelf. We hebben uiteindelijk een wandeling van 1,5 uur gemaakt. Ik vond het echt verschrikkelijk. Jose raadde mij aan om direct achter hem te gaan lopen, zodat als hij wat zou zien hij mij op tijd zou waarschuwen. Dan kon ik zelf bepalen of ik wilde kijken. Al snel vond hij een tarantula. Mijn hart ging als een razende te keer. Ik wilde niet kijken. Ik had zelf ook een zaklamp. We liepen door en ik was zo bang dat ik juist heel scherp om mij heen keek. En jawel....daar liep een grote tarantula.....ik begon gewoon spontaan bijna te hyperventileren en te huilen. Ja heel erg......maar dit effect hebben die beesten op mij. Daarna haalde hij ergens tussen de bladeren een hele grote spinsprinkhaan. Mijn god die was wel 25 centimeter groot. Ik heb dat beest wel aangeraakt, maar ja dat lijkt ook niet echt op een spin. Ik werd alleen maar banger. Door het donker en alle ritselende geluiden. Op een gegeven moment moesten we ook door drassig gebied........doordat ik zo trilde en mezelf niet helemaal onder controle kreeg viel ik met een been in de drap tot aan mijn heup. Ik had het niet meer. Nu hyperventileerde ik echt. Jose was wel een hele fijne gids. hij wist mij redelijk te kalmeren. Een van de duitsers viel zelfs in de drap. De route was echt onmogelijk. Zoveel drap en zo donker en.......bah....ik vond het gewoon helemaal niks. Ik was heel blij toen we weer terug bij de boot waren. Op de terugweg naar de lodge hebben we nog twee kaaimannen gezien. een baby en een volwassene. En we hebben een soort van nachtuil gezien. Heel mooi om te zien trouwens. Terug in de lodge liep ik naar mijn kamer om mij te douchen en om te kleden. Ja douchen in het donker. Ik vond het doodeng na die wandeling. Ik liep naar mijn bed om mijn kleren te pakken en ineens zag ik iets heel groots op het bed zitten. Ik dacht echt dat ik zou flauwvallen. Een van de gidsen kwam naar mijn kamer. Ik huilde en ik wist echt niet meer waar ik het moest zoeken. Heel erg ja! Het was een krekel 20 centimer groot. Mijn god.......Jose kwam toen met een warm alcoholisch drankje naar mij toe. Dat moest ik opdrinken......daar zou ik rustig van worden. Ik heb dat drankje in een keer achterovergeslagen hihi. Tijdens het diner was ik dan ook een beetje lacherig. Jantje huilt en jantje lacht....ja zo was het. Na het diner kwam Jose naar mij toe. Hij wilde mij heel graag een klein beetje van mijn fobie af helpen. Dichtbij de lodge zou een grote vogelspin op een boom zitten. Of ik die wilde zien. want tot nu toe had ik niet rustig een tijdje naar zo'n beest gekeken. Ik wilde het niet. Ik heb dat toen gedaan.......en ja die was echt heeeeeeel groot. Ik heb er een minuut naar gekeken. Wel huilend.....ja heel erg. Ik weet niet wat dat is. Daarna vroeg hij of ik het beest op mijn hand wilde hebben. Maar dat ging mij te ver. Dat kon ik echt. Daarna zijn we naar bed gegaan. Ik ben zo blij dat dit de laatste nacht is. Ik trek het echt niet meer. Val om van de moeheid en ben doodsbang!

tot morgen

kus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!