puffetta.reismee.nl

Cuyabeno

Hallo weer

Nou vannacht heb ik welgeteld 4 uur geslapen. Na het ontbijt zijn we weer de kano ingestapt. We zouden drie uur gaan varen om bij een inheemse bevolking te komen. Onderweg hebben we apen gezien en een slot. Veel mooie vogels en vlinders. Aangekomen bij het dorpje hebben we samen met een inheems vrouwtje brood gebakt. Het is zo mooi om te zien hoe zij met weinig middelen zulke lekkere dingen kunnen maken. Het brood wordt van Yuka gemaakt. Yuka is een aardappelsoort. Eerst zijn we dus met het vrouwtje aardappelen gaan rapen uit het veld. Daarna hebben we ze schoongemaakt. Daarna moesten we de aardappelen fijn raspen om vervolgens het goedje te kneden. Je krijgt er hele zachte handen van....dus weg met al die creme hihi. Daarna bakten we platte broden op het vuur in een grote koekenpan. Echt heel lekker. We hebben samen geluncht en rond 2 uur zijn we naar een ander dorpje gegaan om een chaman te ontmoeten. Een medicijnman bedoel ik dan. Als je ziet hoe klein en primitief die dorpjes zijn zo midden in de jungle. Super om dat te zien en dat mee te maken. De chaman heeft uitgelegd wat hij allemaal doet voor de mensen en hoe hij dat doet. Daarna zijn we terug gegaan naar de lodge. Rond 17.30 uur zijn we weer het water op gegaan om de zonsondergang te zien en om kaaimannen te spotten. Dat was niet heel gemakkelijk. We hebben er een gezien.....maar die zwom wel heel snel weer weg. we zouden eigenlijk ook een nacht wandeling gaan maken vanavond, maar gelukkig heeft Jose die uitgesteld naar morgen. Ik moet er niet aan denken.......rond 19 uur waren we weer terug in de lodge. Jose wilde iedereen een tarantula laten zien dichtbij de lodge. Ik ben niet mee gegaan. Het idee alleen al dat er bij de lodge zoveel spinnen zitten.....vreselijk. We hebben gegeten en Petty en ik waren weer erg moe. Rond 21.30 uur lagen we alweer op bed. Eens kijken hoeveel uren ik vannacht maak.

kus ik

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!