puffetta.reismee.nl

Cuyabeno

Hallo weer

Nou ik heb vannacht welgeteld 2 uur geslapen. ik heb met smacht liggen wachten totdat het licht werd. Het ontbijt wordt altijd om 8 uur opgediend. Na het ontbijt gingen er drie mensen terug naar Quito. Wij bleven dus met zijn vieren over. Om 9.30 uur zijn we met de gids een lange wandeling door de jungle gaan maken. Jose onze gids weet echt heel veel! Hij heeft zoveel kunnen vertellen over de bomen en de planten en de dieren. Hij heeft ons ook gewoon mieren laten eten. Bahhhhhhh. Maar de mier smaakte naar citroen...dus helemaal niet zo slecht. Op een gegeven moment ging hij ook bij een mierenhoop staan. Wij moesten allemaal tegelijk veel geluid maken. Ineens kwamen al die mieren uit die hoop. Vanwege het geluid. Jose vertelde dat dit heel agressieve mieren zijn. Ze verspreiden zich heel snel over je lichaam en beginnen je dan te bijten. Wij mochten dan ook niet in de buurt komen. Hij wilde het wel even demonstreren, dus hij legde zijn hand op die hoop. In een paar seconden zat zijn arm onder de mieren. met een snel gebaar veegde hij ze van zich af. En daarna moesten wij aan zijn arm ruiken. Het rook naar antimuggen melk. De inheemse mensen gebruiken die mieren als antimuggen melk. Hij pakte gewoon allerlei insecten op en wist er veel over te vertellen.

Ik was wel erg blij dat we geen tarantula zijn tegengekomen. Ik ben daar zo bang voor! Maar overdag zijn die er gelukkig bijna niet. De gids zei ook dat hij mij zou waarschuwen als hij er een zou zien, zodat ik er niet naar hoefde te kijken. Zolang ik zo'n beest namelijk niet zie gaat het wel, maar ik denk als ik er een zie dan durf ik snachts helemaal niet meer te slapen. Na de wandeling zijn we weer in de kano gestapt om terug te varen naar de logde. Toen we bij de lagoon waren zei de gids ineens.....stop met peddelen......en ja daar waren de roze dolfijnen. Die zijn alleen maar in de amazone te vinden. Het was alleen erg moeilijk om ze te zien. Deze dolfijnen zijn namelijk erg verlegen en niet speels. Ze kwamen elke keer boven om adem te halen en dan zag je ze even. Ze zien er ook niet helemaal hetzelfde uit als de dolfijnen zoals ik ze ken. Ze zijn veel groter en ook niet zo gestroomlijnd. Wel heel gaaf om dat te zien. Daarna zijn we terug gevaren naar de lodge. Rond14 uur waren we terug. we hebben toen geluncht en daarna zijn we lekker in de relax ruimte in een hangmat gaan liggen. Rond16 uur kwamen er5 nieuwe mensen. Om17 uur zijn we weer het water op gegaan om piranha's te vissen. Onderweg kwamen we weer de roze dolfijnen tegen. Het vissen van piranha's was een erg leuke ervaring. We hebben erg gelachen met zijn allen.Rond19 uur waren we weer terug in de lodge. We hebben gegeten en rond 21 uur zijn petty en ik naar bed gegaan. Kapot was ik. Maar ja.......ik was weer erg onrustig. Dus echt slapen.......ik weet niet of dat zal lukkken.

kus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!