puffetta.reismee.nl

Cuyabeno

Hallo allemaal

Ik kan nog steeds geen foto's uploaden. Dat doe ik over anderhalve week.

Vannochtend zijn we om 8 uur opgestaan om te gaan ontbijten. Om 9 uur zijn we opgehaald met een busje. Het was twee uur rijden naar de jungle. De jungle waar wij naar toe gaan is de twee na grootste in Ecuador. Het gebied heet Cuyabeno. En het hoort bij de amazone. Rond half twaalf kwamen we bij de rivier aan vanwaar we verder zouden gaan met een kano. Wel met motor hihi. Eerst kregen we een lunch en daarna hebben we drie uur op de rivier gevaren om bij onze lodge te komen. Onderweg hebben we drie jonge anacondas gezien. Een van 1 meter lang een van 2 meter lang en een van 3 meter lang. We hebben ook apen gezien. Heel veel mooie vlinders ook. En de jungle zelf is ook zo indrukwekkend!!!!!!!Al die bomen en verschillende soorten planten. Echt wauw.

Rond 4 uur kwamen we aan bij onze lodge. We hebben even een uurtje gerust en daarna zijn we met de kano naar een grote lagoon gegaan om de zonsondergang te zien. Echt heel gaaf. Het lijkt wel of je alleen op de wereld bent. Zo gaaf. Overigens waren we maar met zijn zevenen in de lodge. Lekker rustig. We kregen de mogelijkheid om in de lagoon te zwemmen. De gids vertelde dat het geen probleem is om in het midden van de lagoon te zwemmen. De kaaimannen en piranha's zitten namelijk dicht bij de waterkant.......okay. Nou ik hoefde niet zo nodig daar midden in de jungle te zwemmen hihi. Petty ook niet trouwens. Om 19 uur gingen we weer terug naar de lodge. We konden meteen aan tafel. Er is geen electriciteit in de jungle dus er stonden overal kaarsen. Een mooi gezicht. We hebben lekker gegeten en daarna hebben we wat gepraat en rond 22 uur zijn petty en ik naar bed gegaan. Ik was behoorlijk bang. De kamers hebben geen ramen. Alles is open. Je slaapt onder een klamboe gelukkig, maar daar is ook alles mee gezegd. Je ligt daar gewoon letterlijk midden in de jungle. Je hoort ook continu al die dierengeluiden. Ik word daar niet rustig van zoals de anderen. En dan moet je met een zaklamp je tanden gaan poetsen. de wasbakken staan gewoon letterlijk in de jungle. Ik vond het echt helemaal niets. Ik kan dan ook wel zeggen dat ik niet in slaap kon vallen. Ik heb alleen maar onrustig naar alle geluiden om mij heen liggen luisteren....vreselijk.

Tot morgen

kus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!