puffetta.reismee.nl

Puyo

Hallo weer Vandaag hebben we besloten om naar Puyo te gaan. Dit dorpje ligt een uur van banos af. Hier begint de jungle. We wilden graag naar een apenreservaat. We hebben dus rond 10 uur de bus genomen naar Puyo. Wat een schitterende weg ook weer! Ongelooflijk die diepten en al dat groen! Ecuador is echt wel een favoriet. Nou rond 12 uur kwamen we aan. We hadden een plastic zak bij ons met twee bananen en twee broodjes voor de lunch. We wisten namelijk niet dat die apen vrij zouden rond lopen. Jullie raden het dus al...........toen we uit de taxi stapten kwamen er meteen apen aan. Die grepen de zak met onze lunch. Een aap ging dood leuk voor onze neus een banaan zitten pellen hihi. Zovan haha...kijk mij nou ik eet lekker jullie lunch. Ik werd er niet erg blij van dat die beesten vrij rondliepen. Ik heb namelijk geen rabiës spuit gehad. En die beesten kwamen gewoon op je schouder zitten, zonder pardon. In het reservaat hebben we wat uitleg gehad van een jongen die daar vrijwiligerswerk doet. Nou ja.....we moesten alles uit hem trekken. De apen die hier leven hebben allemaal een soort trauma. Ze zijn of huisdier geweest en mishandeld of ze hebben in een circus moeten werken etc.ze zullen nooit meer de natuur in kunnen. Ze leven vrij in het reservaat. Ze lopen niet weg omdat ze gevoerd worden. Het regende de hele tijd erg hard dus na een uur zijn we weer weg gegaan. Terug in banos hebben we snel wat gekookt en om 17 uur hebben we weer de bus genomen terug naar Quito. Om 21 uur waren we weer terug in het studentenhuis. Alsof je weer thuiskomt hihi. Tot morgen kus ik