puffetta.reismee.nl

Quito

He allemaal Nou het was niet makkelijk om op te staan na een nacht stappen. Maar ik ben toch naar school gegaan voor het uitje. We waren maar met zijn vieren op drie leraren. De anderen konden niet uit hun bed komen. We zijn naar een dorpje gegaan net buiten Quito. Het was drie kwartier reizen met de bus. We hebben de kerk bezocht en we zijn naar de top van de kerk gegaan voor het uitzicht. Daarna zijn we naar een traditionele markt gegaan. We hebben allerlei soorten fruit geprobeerd. Heerlijk! En ik heb slakken gegeten. Je moest de slak uit zijn huisje zuigen. Het was een vies idee, maar ik wilde het toch proberen. Het heeft niet echt een uitgesproken smaak. In Ecuador krijg je altijd het hele dier op je bord. Niet zoals bij ons een stuk vlees. Dus je ziet alles. Dat was ook vreemd met die slakken. Bahhhh. Ik heb dus geen varken gegeten. Dat kon daar ook. Je gaat aan een lange tafel zitten en op een verhoging ligt dan een heel varken met ingewanden en al. Ooohhhh echt vreselijk. Nee daar pas ik voor hihi. De anderen ook trouwens. Ik heb wel echt super lekkere avocado gegeten en een heerlijke cake van mais op palmbladen. In Ecuador eten ze ook echt alle ingewanden van dieren. Je ziet echt van alles hangen. Harten, nieren, darmen etc. Al bij al vond ik het een leuk uitje. We waren pas rond 3 uur terug, dus ik hoefde gelukkig niet naar de kids. Ik was ook echt super moe. De rest van de middag heb ik thuis gezeten om huiswerk te maken en om 18 uur ben ik naar bed gegaan. Ik was totaal op! Kus

Reacties

Reacties

Simon

Tsja, als je zo'n beest slacht, gun 'm dan ook de eer om 'm van top tot teen op te peuzelen, nietwaar? Zonde om weg te gooien!

Tam

Ah nee pris....een slak uit zijn huis gezogen??!!!! arm dingg!!!! Was die wel lekker dus......iekkkkk ik meot er nie aan denkennn..... kusss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!