puffetta.reismee.nl

Quito

Vandaag zijn we met onze leraar een andere leraar en nog een paar andere studenten naar de mitad del mundo gegaan. Op deze plek ligt de equator lijn. Het is een soort park met een museum. En de equator is op de grond getekent. Je moest proberen om op die lijn te lopen. Nou dat is dus onmogelijk. Hoe je het ook probeert........je zwengt naar links of naar rechts. Dat komt dus door de energie op die plek. De gids liet ook een bak met water zien. Hij zette deze bak precies io het midden van de lijn. Daarna haalde hij de stop uit de bak. Het water viel als een vloeiende lijn naar beneden. Daarna zette de bak links en rechts van de equator. Ook daar haalde hij de stop uit de bak. En warempel. Het water viel als een draaikolk door het gat. Dat zou ook verklaren waarom Ecuador geen tornado's en andere rampen kent. En noord Amerika bijvoorbeeld veel tornado's en rampen kent. Het was echt interessant om te zien. We hebben een leuke dag gehad. We zijn ook nog naar een uitkijkpunt gegaan. Echt prachtig. Ecuador heeft heel veel vulkanen en bergen. Vanmiddag hoefden we gelukkig niet naar de kids. Hihi.......dat was wel even lekker. Gewoon lekker rustig kunnen eten. En daarna hebben we salsa les gehad. Echt super weer! Kus