puffetta.reismee.nl

Otavalo

Nou vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. We wilden namelijk ook de dierenmarkt zien. Deze is er van 7 uur tot en met 10 uur. De andere grote markt met kleding, spullen en eten is er de hele dag. Jeetje die dierenmarkt was wel echt een shock. Hoe ze met die dieren omgaan. Ze verkopen daar varkens, koeien, kippen, eenden, kuikens en cavia's. Jaar vooral cavia is een echte delicatesse in Ecuador. Maar zo zlelig hoe ze die dieren behandelen. Ze zitten met heel veel samen in een kooi. Als iemand een cavia wil kopen wordt het beestje bij zijn nekje gepakt. Zo zielig hoe ze die beesten minutenlang bij hun strot vast houden. Daarna worden ze levend in een zak gestopt en mee gegeven.De kippen worden gewoon bij de benen gepakt en zo meegenomen. Die beesten hangen dus continu levend op de kop. Het ergste is om te zien en te horen hoe de varkens tegenstribbelen en schreeuwen. Het lijkt wel alsof die beesten weten waar ze naartoe gaan en wat er gaat gebeuren. Het was gewoon triest om te zien. Maar wat ik wel heel super vond waren de mensen. Ik bleef maar foto's van ze maken. Wel stiekem natuurlijk, want ik vind het wel raar om ze te fotograferen. Al geven ze er hier niks om. Ze hebben echt traditionele kleding aan. En die gezichten. Wauw echt van die indianen. Zulke karakteristieke gezichten. Ik vond het geweldig. Wat dat betreft hou ik nu al van Ecuador. Na de dieren markt hebben we nog een paar uur rondgelopen op de andere markt. Ze verkopen ook zulke mooie spullen! We konden ons bijna niet inhouden. Maar omdat iedereen zegt dat er in Bolivia dezelfde spullen verkocht worden voor nog minder geld, hebben we ons toch maar ingehouden. We hebben voor 1dollar25 gegeten op de markt en daarna zijn we terug gegaan naar het hostel om onze spullen te pakken. We zouden terug gaan naar Quito. Er ging een Nederlands stel met ons mee terug, die we al in salento hadden leren kennen. Wel grappig om zo telkens weer mensen tegen te komen die je al eerder bent tegengekomen. Op het station konden we meteen een bus bemachtigen. Rond 18 uur waren we in ons hostel in Quito. Morgen gaan we lekker niks doen want maandag beginnen we met Spaanse lessen en vrijwilligerswerk. Kus

Simon

authentiek!!!

bien

he pris alles goed, jammer van dat weer ik begrijp heel goed dat je zo'n tocht had willen maken, maar misschioen komen er nog wel meer mogelijkheden. Wij zijn net terug uit porlezza, leuk maar ook weer hektisch weekje gehad, maar ja dat heb je nou eenmaal met Tam. wanneer je weer terug bent hebben we weer veel te vertellen dat voel ik wel. ja mooi he die mensen, die hebben mij ook altijd enorm geboeid, vroeger droomde ik er altijd van om met een indiaan te trouwen!!maar ja het is maar een italiaantje geworden!!ook goed hoor. nou meid tot horens maar weer ,veel groeten aan patty, dikke kus pap en mam.