puffetta.reismee.nl

Otavalo

He weer Vanmorgen hebben we besloten om weg te gaan. We zouden eigenlijk nog een dag langer blijven, maar het weer bleef slecht. Het zou wel een uitdaging worden om een bus te vinden naar Otavalo vanwege de paasdagen. Vandaag rijden er veel minder bussen en mensen gaan juist vandaag voor een weekend weg. Dus we besloten om na het ontbijt te vertrekken. We wilden graag naar Otavalo. Op zaterdag hebben ze in dit dorp een heel grote markt. Een traditionele markt dit je echt niet mag missen. Het zou wel 4 uur rijden zijn. 1 uur om uit het park te komen en dan 3 uur om in Otavalo te komen. Dus om 10 uur zijn we met 4 andere reizigers vertrokken met een truck. Er was geen plek voor Petty en mij op de achterbank, dus moesten we in de laadbak zitten. We hadden iets te laat aangegeven dat we toch weg wilden hihi. Maar hè....geen probleem voor ons. De chauffeur heeft ons afgezet bij de bushalte. We hebben een uur staan wachten, maar er kwam maar geen bus naar Otavalo. Uiteindelijk zijn we in een bus naar Quito gesprongen. We vroegen naar welke terminal in Quito deze bus zou gaan. Geen probleem zeiden ze, vanf deze terminal hebben jullie een directe bus naar Otavalo. Okay mooi dan! Na een uur kwamen we dus in Quito. Maar nee hoor.....we moesten vanaf deze terminal een bus nemen naar een andere terminal. Dat zou weer een uur duren. Jeetje Quito is echt groot zeiden we tegen elkaar. Als het weer een uur duurt om bij een andere terminal in Quito te komen. Normaal gesproken zouden we niet maar een andere terminal hoeven, maar vanwege de Pasen rijden er minder bussen, dus tja. Nou daar gingen we dan. Uiteindelijk kwamen we om 14.30 uur aan bij de andere terminal. We wilden en kaartje kopen maar.......waarschijnlijk heeft heel Ecuador besloten om naar Otavalo te gaan. Er stond mij toch een rij. Nee hoor......we waren al bekaf. Ik ben toen naar het loket gelopen die kaartjes verkopen voor de bus naar Tulcan. Tulcan ligt 4 uur rijden van Quito. Via Tulcan zijn we maandag in Quito terecht gekomen. Otavalo ligt precies tussen Tulcan en Quito. Ik vroeg dus aan de beste man of hij ons kon droppen in Otavalo. Ja hoor geen probleem.....maar je betaald wel gewoon de prijs naar Tulcan. Dat kon ons even niet schelen. We moesten dus 4 dollar betalen in plaats van 2 dollar. Hier in Ecuador betaal je 1 dollar per uur in de bus. Helemaal niks dus. Nou om 3 uur zaten we dan in de bus naar Otavalo. En om 6 uur waren we in ons hostel. We hebben ergens wat gegeten en daarna zijn we terug gegaan. In het hostel konden we een tv met dvd speler krijgen voor op onze kamer. Ja we hebben een privé kamer hihi. Dus we hebben lekker een filmpje gekeken! En daarna zijn we heerlijk gaan slapen hihi. Kus