puffetta.reismee.nl

Quito

Hallo allemaal

Nou om 7.30 uur zijn we dus aangekomen bij het grensplaatsje Ipiales. We hebben eerst onze grote backpack in een kluis opgeborgen en daarna zijn we gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we een collectivo (soort goedkope taxi) genomen naar de neo-gothische kerk `El Santuario de las lajas´. De kerk moet heel mooi tussen en tegen de bergen aan gelegen zijn. we wilden dit nog wel even zien voordat we Colombia echt zouden verlaten. Het was maar 10 minuten rijden. De omgeving is echt mooi hier. En de kerk staar er echt mooi bij!!!!!! We hebben daar wat rondgelopen en foto´s gemaakt en daarna hebben we de collectivo weer terug genomen naar het busstation. Daar hebben we onze tassen opgehaald en hebben we een andere collectivo genomen naar de grens. Deze rit duurde ongeveer 15 minuten. Bij de grens moesten we eerst naar de colombiaanse immigratiedienst. dit ging erg snel. Daarna moesten we bij Ecuador door de douane. Dit heeft uiteindelijk 1,5 uur geduurd. Nou daarna hebben we weer een collectivo genomen naar het plaatsje Tulcan in Ecuador. En hier konden we meteen de bus pakken naar Quito. de rit zou 5 uur duren. En ik kan jullie vertellen.....ik heb bijna de hele rit mijn ogen uitgekeken. De rit naar Quito was meer dan fantastisch!!!!!!!!!Die bergen jeetje onbeschrijfelijk. Uiteindelijk waren we rond 18.30 uur in Quito en een half uur later in ons hostel. Nou wij zijn erg benieuwd wat dit land ons allemaal te bieden heeft. Ik ben er nu al verknocht aan kan ik jullie zeggen!!!!!!!!!