puffetta.reismee.nl

Cocora vallei

Vanmorgen hebben we weer lekker ontbeten. Om 9 uur zijn we naar salento gewandeld. De eco-boerderij waar wij slapen ligt namelijk 15 minuten buiten het dorp. In het dorp stonden er jeeps te wachten om mensen naar de cocoa vallei te brengen. Toen we het hostel uitliepen, liep simba de hond van de koffie boerderij met ons mee. Gisteren is hij de hele weg terug gelopen met ons naar het hostel. Wij dachten dat hij dat vaker deed. Maar nee dat was niet normaal. De mensen van het hostel hebben Pedro gebeld. Die was al ongerust. Hij was blij dat de hond terecht was. Maar natuurlijk kon simba die avond niet terug. Dus ze zouden hem vandaag komen halen. Maar toen wij dus vanmorgen om 9 uur wegliepen liep hij met ons mee. We zeiden nog.....hou die hond binnen. Maar niemand luisterde. Uiteindelijk kwamen we op het plein en gingen we in de jeep zitten. Simba begon te blaffen en rende achter de jeep aan. Petty en ik besloten toen om hem mee te nemen naar de vallei.want als we hem daar lieten wisten we ook niet of hij de weg terug wist naar de boerderij. Nou om 10 uur begonnen we aan de wandeling. De eerste 2 uur liepen we alleen maar door de jungle en langs een rivier. We dachten.....nou waar is die vallei eigenlijk. Toen liepen we naar boven. We kwamen aan bij een uitkijkpunt en vandaaruit moesten we 1,5 uur naar beneden lopen. En dan zouden we dus pas door die vallei komen. Maar we konden niet meteen beginnen aan de wandeling naar beneden. Want het begon te onweren en te regenen. Uiteindelijk zijn we na drie kwartier schuilen toch maar gaan lopen. De regen was veel minder. Maar na een uur begon het toch te regenen. Wij en simba waren totaal nat geregend hihi. Beneden in de vallei konden we niks zien bijna. Toen we schijnbaar bijna bij de uitgang waren hebben we de verkeerde weg genomen. We liepen weer helemaal door de jungle. We liepen over gevaarlijke bruggen heen....en het ergste...simba durfde er niet overheen. Dus we moesten hem ook nog dragen hihi. Na drie kwartier dachten we...dit kan niet.....we hadden allang bij de uitgang moeten zijn. Dus zijn we terug gelopen. We kwamen twee mannen tegen op een paard en die zeiden dat we de andere kant op moesten. Jeetje we hadden dus een uur geleden al bij de uitgang kunnen zijn. Maar het mooie was dat de zon was doorgebroken en de bolken weg waren. Dus toen we weer door de vallei kwamen hadden we een super uitzicht hihi. Dus ookal zagen we er alledrie uit als verzopen katten......we hebben toch maar mooi de cocoa vallei met mooi weer kunnen zien. Uiteindelijk hebben we om 16.30 de jeep terug genomen naar salento. We hebben vanavond weer met het Nederlandse stel gegeten. Om 22 uur waren we bekaf en zijn we naar bed gegaan. Hopelijk komt Pedro morgen simba halen hihi.