puffetta.reismee.nl

Salento

Vandaag op tijd opgestaan. Na het ontbijt zijn we met 5 man naar de koffie boerderij gelopen voor de koffietour. De wandeling ernaartoe duur ongeveer 1,30 uur. Echt super. Een deel ging door de jungle en een deel ging langs de rivier. En die groene bergen om je heen.......echt wauw! Toen we er bijna waren kwam een van de gezinsleden ons halen omdat de boerderij nogal verscholen ligt. De boerderij is van een klein gezinnetje. Vader, moeder en twee kinderen. Ohhhh en her boerderijtje ligt mooi. Helemaal midden in de jungle midden op een berg. Het uitzicht is super. En al die exotische vogels. Wauw....we hebben onder andere een heel mooie toekan gezien. De man ( Pedro) heeft ons eerst een rondleiding gegeven op zijn land. Dat bestaat voornamelijk uit jungle. Ze hebben ook koffiebomen. Maar ze verkopen geen grote hoeveelheden koffie. Het is meer voor hen zelf en de paar toeristen zoals wij. Hij heeft ons veel verteld over alle soorten planten in de jungle. Daarna kregen we een heerlijke lunch van zijn vrouw. Wn. Daarna heeft hij ons het hele proces van de koffieboon tot aan de koffie laten zien. Ik heb mijn eigen gemaakte koffie zelfs ingepakt en ik heb het gekocht. Sim....ik weet hoe gek je bent op koffie. En dit is echt zelf gemaakt zonder chemische toestanden hihi. We zijn daar tot half vijf gebleven. Daarna moesten we het hele eind weer terug lopen voor het donker. Petty en ik hebben daarna in het hostel gekookt samen met een Nederlands stel. En nu zit ik te typen. Als het lukt zet ik morgen de foto's op de site. We gaan morgen weer iets leuks doen. Jullie horen het snel! Ik ga nu douchen en naar bed. Ik ben echt moe. Maar dit was echt weer een super leuke dag. Kus

Reacties

Reacties

Simon

lekker! koffie! ben benieuwd!

Bien

Ach prisie wat een teleurstelling met die rituelen, maar weet je wij stellen ons vaak veel te veel voor van bepaalde dingen en dan valt het tegen! maar ja dat heb je ook weer meegemaakt! Geef ons maar mooie bergen met een heldere lucht en dan kan de dag niet meer kapot. Ik merk wel dat het de moeite waard is om naar Colombia te gaan, veel bergen en mooie natuur!!nou dan moeten we daar ook maar gauw een keer naar toe. Ik vind het leuk om alles zo te horen. afgelopen zaterdag heeft de moeder van Patty mij nog gebeld omdat ze al lang niks meer van jullie gehoord had, laat even wat van jullie weten, anders maakt ze zich misschien bezorgd. groetjes aan Patty en een dikke kus van pap en mam en je broer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!