puffetta.reismee.nl

Playa blanca

Hallo weer Vanmorgen hebben we de boot naar playa blanca genomen. Dit is een strand op een van de eilanden van de eilandengroep Rosario ( islas del rosario). Deze eilandengroep behoort tot het nationale park islas del rosario. Het mooiste strand zou playa blanca zijn op een van de eilanden. Daar zijn wij dus naartoe gegaan. Terwijl wij naar de haven liepen werden wij meteen door een mevrouw overrompeld die ons een bootticket wilde verkopen. We zouden dan vanaf een andere haven vertrekken.en rechtstreeks in plaats van via een ander eiland. Dat zou dan ook duurder zijn. Wij zijn met haar meegegaan in een taxi naar deze haven........nou ja haven. We kwamen ergens bij een kleine vieze haven. Lokale mensen waren vis aan het verkopen. Het stonk er verschrikkelijk! Overal vis in de zon en overal viezigheid. We werden naar een of ander klein bootje gebracht met bijna alleen maar lokale mensen aan boord. Er zaten nog drie andere toeristen. Wij kwamen er achter dat we meer hadden betaald dan de andere drie toeristen. Wij weer balen. Ik half uit die boot geklommen en boos gevraagd waarom wij meer moesten betalen. Tja omdat we via die vrouw hadden geboekt. Nou ja is niet anders. We hebben nog een uur in die boot zitten wachten. De boot werd vol gestopt met allemaal dozen en zakken en er kwamen nog meer mensen bij. Uiteindelijk moesten we wel weer lachen. Het zag er gewoon niet uit. Nou om 9 uur zaten we aan boord en om 10.15 uur zijn we eindelijk vertrokken. Het ging heel snel. 40 minuten later waren we op het eiland. We zijn eerst maar een bed voor de na het gaan zoeken. We kwamenbij een soort overkapping waar een bar en een paar tafels stonden. Een dikke donkere vrouw kwam aan waggelen en liet ons een tent zien en een hok met 3 bedden. We hebben de tent gekozen. Gewoon midden op het strand onder een soort rieten overkapping hihi.ze liet het toilet zien ahum...bijna in de buitenlucht hihi. Men kon je nog net niet zien zitten. En de douche....uhhhh sorry hebben we niet. Er is geen zoet water op het eiland. Dus douchen en wassen kon niet. Jaaaa we konden een fles water kopen en ons daar mee wassen hihii. Nou we zi in ons gaan installeren op het strand en hebben daar de hele dag gezeten. De zee is hier een stuk rustiger dan in Tayrona nationaal park. S'avonds voelden we ons wel helemaal plakkerig. Maar ja moest maar even. We hadden zelf eten meegenomen omdat we gehoord hadden dat het zo duur was op het eiland. Na het eten hebben we gekaart en om 22 uur zijn we naar bed gegaan. In de tent besloten we wel dat we de volgende middag de boot terug zouden pakken. We wilden eigenlijk allereerst niet nog een dag langer blijven. Niet kunnen douchen was een van de redenen. Daarnaast vonden we het ook niet echt gezellig in de avond. Ik sliep wel meteen moet ik zeggen, met het geruis van de zee op de achtergrond.