puffetta.reismee.nl

Tayrona

Hallo Vanmorgen werden we wakker met allerlei dierengeluiden en het geluid van de zee. Echt lekker heb ik niet geslapen in die tent. Het matje was echt te dun......maar ja dat hoort erbij. We zijn naar het strand gelopen. Jee de zee hier is ontzettend ruig. Dat had ik niet verwacht omdat het Caribisch is. Je mag hier dan ook niet zwemmen. Er stond ook een bord met een waarschuwing en de mededeling dat er al veel mensen verdronken zijn. We moesten nog 40 minuten door de jungle lopen om op stranden te komen waar je wel mag zwemmen. We liepen een stukje over het strand en toen zagen we het bakkertje waar ze verse chocoladebroodjes bakken.waar mensen ons over hadden verteld. Dus dat wilden wij wel even proeven. Opeens zei de eigenaar......kijk een alligator! Nou daar lag hij gewoon op het strand. Ik heb van zo dichtbij mogelijk een foto gemaakt. Die beesten leven daar dus gewoon tussen de mensen hihi. Na het ontbijt zijn we aan de wandeling door de jungle begonnen naar het juiste strand. Daar hebben we uiteindelijk lekker de hele dag gelegen. We zijn het water in geweest, maar toch is het niet lekker zwemmen. Het water is overal wel erg wild. Het park bestaat uit stranden met zee en op de achtergrond de jungle en veel palmbomen. Er zijn in dit park geen luxe hotels. Alleen maar campings met tenten en hangmatten. Je moet absoluut geen luxe verwachten. Wij zijn verder niet meer de jungle in geweest. Dat hebben we net 5 dagen gedaan, dus we vonden het wel even lekker om alleen aan het strand te liggen. Om 22 uur zijn we weer naar bed gegaan. Morgen gaan we weg uit het nationaal park en nemen we de bus weer. We gaan nog een uur met de bus naar palomino. Dit dorp moet erg relaxed zijn. We willen daar een hostel aan het strand zoeken. Kus