puffetta.reismee.nl

terug van 5 daagse tour naar de ciudad perdida

Hallo allemaal

Ja daar ben ik weer. Na 5 dagen zwoegen in de jungle om bij de verlatenstadte komen. Het was een geweldige ervaring. Op dag een kregen we om 13 uur een lunch aan het gebin van het park. Daar zit een klein dorpje. Echt een heel klein dorpje. Het lijkt wel of hier de tijd heeft stilgestaan. We hebben bij een vrouwtje thuis geluncht en tijdens de lunch legde onze gids (Cecar) uit hoede dagen eruit zouden zien. Alles in het spaans dat wel. Petty en ik vertaalden alles voor de andere 3 jongens. Voor zover dat kon. Om 14 uur zijn we gaan lopen. Onderweg zijn we een paar keer gestopt. 1 keer om te zwemmen in de rio (rivier). Er lopen veelgletsjer rivieren door dit park. Daarna zijn we onderweg nogtwee keer gestopt om fruit te eten. We zouden in 3 uur wandelen naar 600 meter hoogte gaan. Jeetje dit was al best eenzware wandeling. Bijna alleen maar naar boven. Maar de uitzichten warenfantastisch. Bergen en dieptes en alles was zo groen. Er liep nog een groep naar boven. die bestond uit 13 mensen. Na drie uur wandelen kwamen wij bij ons campement. De andere groep zou doorlopen tot een ander campement een uur verder. Wij bleven dus lekker met onskleine groepje die bestond uit 2 gidsen, cecar en hermen.Hermen was tevens onze kok. en wij met zijn vijven. Het washier schitterend. er hingen een paar hangmatten onder een platen dak. Daar zouden wij dus slapen hihi. En er stond een tafel en wat keukengerei. Verder waren er twee douches entweetoiletten. Heel primitief allemaal. Ik ben blij dat ik van tevoren niet wist dat ik zo primitief zou slapen. Gewoon buiten in een hangmat met als uitzicht diepte enbergen en jungle. Fantastisch!!!!Wij zijn gaan douchen en de kok maakte ondertussen te eten. Het eten was echt heerlijk!!!!!Kip, rijst salade en een chocolade reep als toetje hihi. En echt volle borden kreeg je. Na het eten hebben wij met zijn vijven tot 22 uur zitten kaarten. Toen gingen de lichten uit en moesten we wel gaan slapen. Dit is ook trouwens de enige plek geweest waar we licht hadden. De andere kampeerplekken hadden geen licht. Nou daar lag ik dan in mijn hangmat. totaal niet confortabel. Maar ach met de sterren boven je en alle geluiden vanuit de jungle maakt het ook niks uit.

De volgende morgen kregen we weer een groot ontbijt en toen liepen we verder naar onze volgende kampeerplek. Deze lag 4 uur verder. ook weer een heftige wandeling. Ik wist niet dat ik zo kon zweten. En ik ben blij dat ik gewoon een lange broek droeg. Er zitten hier namelijk veel teken en er zijn veel muggen. We hebben tijdens deze wandeling de eerste inheemse dorpjes gezien. Wat een mooie mensen. Heel mooi bruin gekleurd en heel klein. En allemaal lang zwart haar. Echt indianen. En als je ziet hoe ze leven. Op de fotos kun je straks hun huisjes zien. Zo primitief. Dit heb ik echt nog nooit gezien. De vrouwen zijn erg verlegen en willen niet gefotografeerd worden. De mannen zijn over het algemeen stug. Wij mochten ook maar heel even 1 doprje bekijken en heel kort. Ze willen vooral met rust gelaten worden. Maar echt ik vond het echt een super ervaring om te zien hoe deze inheemse mensen leven. de omgeving van de ciudad perdida behoort ook voor een groot deel tot hun grondgebied. De meeste dorpen liggen heel hoog dus daar kwamen wij niet eens. Rond 2 uur waren we op onze volgende kampeerplek. We hebben lekker geluncht en we zijn bij de rivier gaan zitten. Daarna zijn we gaan douchen. Koud hihi ze hebben nergens warm water hier. Rond 18 uur werd het donker en kwamen de kaarsen en kregen we te eten. We sliepen hier samen met de andere groep. Maar we aten gewoon met ons kleine groepje. De andere groep had zijn eigen kok. Na het eten hebben we weer lang zitten kaarten en toen om 10 uur naar bed. Elke ochtend word je namelijk om 6 uur weer gewekt. Dit keer hadden we geen hangmatten maar stapelbedden. Dit lag wel iets beter.

De volgende ochtend werden we wakker en hoorden we het hard regenen. Nee he....tja dat hoort erbij in de jungle. We hebben ontbeten en we zijn weer op pad gegaan.We hadden erg geluk onderweg want het regende niet. Wel donker weer, maar gelukkig bleef het de hele wandeling droog. We moesten de rio oversteken. Wij dus schoenen en sokkken uit. maar goed je broek hou je toch niet droog. Onder weg kwamen we weer langs een indianendorp. Er kwamen 2 kindjes naar buiten. Ze wilden niet gefotografeerd worden, maar ze kwamen wel naar mij toe en wezen op mijn armband die ik in Ushuaia in het hostel heb gekregen. Petty en ik hebben de kindjes de armband gegeven en ik vroeg of zij dan met ons op de foto wilden. Dat wilden ze wel hihi. Jullie zullen de fotos dus wel voorbij zien komen. Dit dorp lag trouwens schitterend tussen de bergen en het groen. Op een heuvel zag je een huisje helemaal alleen staan. Dat is van de medicijnman, zo legde cecar ons uit. Om 13 uur waren we bij het volgende kamp. Ik ben meteen gaan douchen, want ik had het koud met die natte kleren en de douche zou ook koud zijn hihi. We hebben lekker een groot bord pasta gegeten tijdens de lunch. we wilden eigenlijk wel weer zwemmen maar na het eten begon het te regenen en het heeft niet meer gestopt met regenen. We hebben dus de hele middag en avond spelletjes gedaan. Rond 20 uur zijn we naar bed gegaan. Dit kamp had gelukkig ook gewoon stapelbedden. Je kon ook een hangmat kiezen. Ik dacht nee bedankt hihi.

Nou we zouden de volgende ochtend vroeg na het ontbijt vertrekken naar de ciudad perdida. Vreselijk toen we gewekt werden. Het regende zo hard!!!!!!Maar ja je moet toch op pad. Die ochtend gingen we dus wel op weg in de regen. Het heeft ook de hele tijd geregent. Toen we in de ciudad perdida waren heeft de gids uitleg gegeven over deze stad. hij is gesticht in 700 na cristus en hij is weer verlaten in 1600. In deze tijd kwamen de spanjaarden en is er veel oorlog geweest tussen de inheemse mensen en de spanjaarden. De stad is weet herondekt in 1975. Sindsdien is het in handen van de overheid en wordt het door de inheemse mensen gebruikt als plaats om bij een te komen zo nu en dan. Ik had van te voren niet gedacht dat de stad zo groot zou zijn. We zijn helemaal tot bovenaan gelopen. maar jammer genoeg was er geen uitzicht door de dichte mist en de regen. Er zaten wel 40 militairen op het hoogste punt.zij moeten daar 6 maanden zitten. Gewoon op wacht. Dit vanwege de guerillas. De overheid wil dat toeristen weer kunnen komen en naar de ciudad perdida kunnen komen kijken. Vandaar dat er overal militairen van de overheid zitten, zodat de guerillas op afstand blijven. Ahhh die lieve jongens. Allemaal zo jong nog en dan zitten ze daar dag in dag uit in die verlaten stad op wacht. Nou we zijn via een andere weg weer naar beneden gelopen. En daarna terug naar het kamp. Daar hebben we geluncht en toen hebben we ons weer klaargemaakt voor de weg terug naar het kamp van de vorige dag. Gelukkig regende het niet meer op de 3 uur durende tocht terug hihi. Om 17 uur waren we weer terug. Weer zeiknat doordat we weer de rivier moesten oversteken. De rest van de avond hebben we lekker gegeten en weer gekaart.

Nou de volgende ochtend weer om 6 uur opgestaan. Vandaag zouden we in 1 ruk doorlopen naar het begin van het park waar we de eerste dag geluncht hadden. De wandeling zou ongeveer 6 uur duren. We hebben geluk gehad met het weer. Het klaarde steeds meer op. Na drie uur wandelen waren we weer bij de kampeerplek van de eerste nacht. Hier hebben we weer fruit gegeten. Daarna was het 3 uur bijna alleen nog bergaf. Jeetje best zwaar. Maar ik wilde persee met de jongense meelopen. Dus ik heb bijna de gehele weg naar benedengerent hihi. We hebben weer gezwommen in de rivier en daarna lunch gehad bij hetzelfde vrouwtje. Ik was zo blij omdat ik bijna geen muggenbulten had opgelopen en ook geen teken en dat ik ook niet was gebeten door bedvlooien. Die zitten hier namelijk ook volop. Maar toen we wegreden zat ik ineens onder de muggenbulten en moest ik zelfs een teek uit mijn voet halen. Opgelopen het laatste uurtje tijdens de lunch toen ik als enige droge kledingstuk nog een jurkje had en dat moest aantrekken. Dus ik zit nu onder de muggenbulten en het jeukt vreselijk hihi. maar we hebben super 5 dagen gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nou en vandaag checken we weer uit. we laten onze tassen wel weer in dit hostel staan en we gaan een paar dagen naar tayrona nationaal park. Dit is een park met alleen maar caribische stranden aan de caribische zee!!!! Lekker uitrusten dus. Jullie horen van mij als ik weer terug ben. Want wederom geen internet in dit park!!!!!

Dikke kus pries

Reacties

Reacties

Britt

Que aventura Pries!! Ben benieuwd naar de foto's!x

Stevie

Hee pris! Super om al je verhalen te lezen, al zie ik mezelf nog niet in die hangmat liggen zonder klamboe haha ;-) Ook heel gaaf die foto's met de lokale bevolking! Las ook dat je bent wezen paragliden, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje! Ga nog lekker genieten de komende tijd, liefs xx Steef & Rocco

Bien

he pris en patty, wat mooi man zo'n tocht door de jungle, door al het moois vergeet je het enge volgens mij wel. je overtreft jezelf pris, met al die enge beesten!! was het een leuke groep, dezelfde als die van het wijn proeven? nou geniet er nog maar van, wat een bergen, en dan die indianen nog ,alles naar mijn hart, ik moet er ookmaar gauw naar toe. heel veel liefs mam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!