puffetta.reismee.nl

San Gil

Hallo allemaal

Wij hebben besloten om toch een dag langer te blijven in San Gil. Wezijn best moe en we hebben nog niks geregeld voor de reis naar santa marta. Ik ben vanochtend met de jongen van wie het hostel is naar zijn huis gegaan om de honden te voeren. Petty sliep nog en ik was erg benieuwd naar het gewone leven van deze mensen. Hij wilde mij wel even een rondleiding geven. We zouden maar 20 minuten wegblijven. Echt leuk om te zien hoe die mensen leven zeg. Hij woont samen met zijn twee neven. zij runnen ook samen het hostel. Het huis staat midden in de bergen in een jungle achtige omgeving. een blok is de keuken en aan de andere kant staan twee blokken die slaapkamers voorstellen. De tuin staat vol fruitbomen. En een paar stappen naar beneden vanuit de tuin en je bent bij de rivier waar zij altijd zwemmen. Zo leuk om te zien! We hebben de honden eten gegeven en we zijn terug gegaan naar het hostel.

Vanmiddag zijn we met dezelfde jongen gaan zwemmen. Hij wist een mooie plek met gletsjer water en allerlei natuurlijke beekjes. eerst hebben we een fruitshake gedronken op de lokale markt. Hij wilde onsde beste shakes van san gil laten proeven. Echt heerlijk het fruit hier. Zoveel lekkerder dan in Argentinie en Chili. We hebben een paar uur bij de gletsjers doorgebracht en toen snel naar het hostel om te douchen en te koken omdat de bus naar santa marta om 19.20 uur zou vertrekken. We hebben super leuke dagen in san gil gehad.

Ciao a tutti

Dovevamo oggi partire per santa marta ma abbiamo deciso di rimanere ancora un giorno qui. Eravamo ancora un po stanche e non avevamo ancora prenotato il bus. Stamattina sono andata con il ragazzo del ostello a casa sua per dare da mangiare ai suoi cani. petty dormiva ancora e io ero curiosa di vedere come la gente vive qui. Era cosi carino di vedere la sua casa. Lui abita li con due cugini. Insieme hanno comprato il ostello. la casa non e come le case che conosciamo noi. hai una piccola casetta che e la cucina. poi atraversi il giardinoe hai due altre stanze dove dormono loro. non hanno una sala. perche vivono fuori. hanno solo una veranda. la casa e in mezzo a le montagne e il giardino e la giungla hihi. hanno tante piante con la frutta. Banane, mandarini, papaya etc. poi da due passi ce il fiume dove fanno il bagno tutti i giorni. tutto e molto primitivo, ma a me miaffascina tantissimo.

Al pomeriggio siamo andati con lostesso ragazzo al fiume per fare il bagno. lui conosce un bel posto percio siamo andati con lui. Verso le 5 siamo tornati a san gil per fare la docia e mangiare perche a le 19.20 parte il nostro bus per santa marta.