puffetta.reismee.nl

Zipaquira

vandaag zijn we naar de zout kathedraal gegaan in Zipaquira.Dit stadje ligt anderhalf uur van bogota af. we hadden verwacht dat we een kathedraal zouden zien die gemaakt is van zout. dat was ook wat de mensen ons vertelden. maar we kwamen daar aan en de kathedraal bevindt zich in de ondergrondse zout mijnen. Uit deze mijnen is heel veel zout gewonnen en ergens in de jaren 90 hebben de mensen er een kathedraal in gemaakt. Als je de mijn in loopt dan zie je op de muren nog wel veel zout zitten, maar niet alles is meer van zout. de kathedraal in de mijn is dan ook niet geheel van zout.wij vonden het niet heel indrukwekkend. we hebben een tour gehad in de mijn en we hebben een drie D film gezien. We hadden niet echt de behoefte om langer in de mijn rond te hangen dus we zijn het stadje in gegaan en hebben daar iets gedronken.Daarna hebben we de bus terug gepakt naar bogota. Terug in het hostel besloten we om naar de film te gaan die avond. we hebben eerst gegeten en daarna hebben we een taxi genomen naar de bioscoop.daarna zijn we meteen naar bed gegaan want morgen pakken we de bus naar San Gil. x