puffetta.reismee.nl

Vina del mar

Hallo weer Vanochtend zijn we op tijd opgestaan. We wilden graag na het ontbijt naar een van de uitkijkpunten gaan. Valparaiso heeft namelijk veel uitkijkpunten.niet dat er volgens ons veel te zien is, maar goed. Wij gingen dus met volle moed op pad. We moesten veel bergop door smalle straatjes met huisjes aan weerskanten. Al kletsend liepen we naar boven. We keken niet echt op of om. Totdat er iemand zijn huisje uit kwam lopen en vroeg waar wij heen gingen. Nou......naar het uitkijkpunt. Nee zei de man......daar moeten jullie meiden niet naartoe gaan. Veel te gevaarlijk om hier te lopen.hoe verder je omhoog gaat hoe meer armoede.ik kan het weten, ik woon hier.okay.........nou dan lopen we maar weer terug. Op de hoofdweg mochten we wel lopen zei de man. Daar lopen veel mensen. Daar hebben we wat foto's gemaakt en toen zijn we teruggelopen naar het hostel.we waren perplex dat je zelfs om 10 uur in de ochtend nergens heen kunt lopen. En we waren blij dat de lokale mensen je waarschuwen.In het hostel hebben we besloten om de rest van de dag naar Vina del mar te gaan. Dat is een stadje naast valparaiso met mooie stranden. Valparaiso heeft namelijk geen stranden. Alleen maar een grote lelijke haven.twee canadese jongens uit ons hostel waren ook onderweg naar Vina del mar. We besloten dus met zijn vieren te gaan. We hebben een klein busje genomen.Binnen 15 minuten waren we in Vina del mar. Een totaal ander stadje. Alle was veel netter en mooier aangelegd. En heel veel strand!de stranden lagen vol met Chileense toeristen. Dit stadje is wel erg toeristisch. Met alle toeristische attracties die erbij horen.maar we vonden het wel lekker om hier aan het strand te liggen. We hebben uiteindelijk van 14 uur tot en met 19 uur aan het strand gelegen. Zwemmen mocht je niet in de zee. Veel te ruig.en het water was trouwens koud!dat vond ik wel heel lekker hihi. Om 19 uur zijn we met zijn vieren het stadje Ingelopen en hebben we ergens in een restaurant gegeten.om 22 uur hebben we de bus terug gepakt naar valparaiso.daarna zijn we meteen gaan douchen en daarna meteen naar bed gegaan.morgen moeten we om 6.30 uur opstaan. Om 8.25 uur hebben we de bus terug naar santiago.