puffetta.reismee.nl

Valparaiso

Hallo weer Vanochtend moesten we alweer om 8 uur op staan. Dat was erg zwaar na maar 3 uur slaap. Maar goed eigen schuld. We hebben ontbeten en we zijn daarna naar het busstation gegaan met de metro. Onze grote backpack konden we gelukkig achterlaten in het hostel.we blijven namelijk het weekend in valparaiso.maandagochtend komen we weer terug in santiago. Het was erg druk op het busstation. We waren al bang dat we de hele dag zouden moeten wachten op een bus.maar gelukkig konden we de bus van 13 uur pakken. We hoefden dus maar 2 uur te wachten.de busrit duurde ongeveer 2 uur. We hadden best hoge verwachtingen van valparaiso.het moest idyllisch zijn met allemaal gekleurde huizen tegen de bergen en de mooie zee. Rond 15 uur kwamen we aan op het busstation van valparaiso.we hebben in een lokaal restaurantje een lokale lunch genomen. Die bestond uit friet, gefrituurde ui, allerlei soorten vlees en daarbovenop een gekookt ei. Vettere kost kun je volgens mij niet krijgen hihi.daarna hebben we de lokale bus genomen die dichtbij ons hostel zou stoppen. Rond 17 uur waren we in ons hostel. We hebben gedoucht en we zijn even het stadje ingelopen. Onze eerste indruk.....we vinden het een vieze lelijke stad.overal graffiti en vuilnis op de weg. Het komt erg arm over. Echt vergane glorie vinden we het. Wij begrijpen ook niet dat mensen er zo enthousiast over zijn. We hadden dus al snel genoeg van het wandelen door de stad. We hebben een zoete vanille bol gekocht als avondeten. Die hebben we in het hostel opgegeten samen met een kop thee. Daarna zijn we naar bed gegaan.