Santiago de chile

He allemaal

Vanmorgen ontbeten en toen de stad in gegaan. we zijn wat buurten nader gaan bekijken die we gisteren met de gids vluchtig hebben bekeken. eerst zijn we naar de vismarkt gegaan. Ohhh die lucht. Bah daar hou ik helemaal niet van. het meest vieze vond ik nog dat je allemaal restaurantjes had bij de vismarkt. Dus eerst liep je langs stellingen met allemaal vis en dan ineens stond je bij een restaurant. En dan al die obers die je proberen binnen te lokken. Het was een drukte van jewelste. Daarna zijn we het centrum ingelopen met alle winkels. Daarna zijn we een berg op gelopen voor het uitzicht. deze berg is door de mens aangelegd. Daarna hebben we een ijsje gehaald bij de lekkerste ijssalon van santiago. We hebben wat rondgewandeld in de parken van santiago. Erg leuk. Daarna zijn we naar de wijk bellavista gegaan waar alle studenten samen komen.Toen was het onderhand 7 uur en besloten we om terug te gaan naar het hostel om te douchen en daarna terug te komen naar de wijk bellavista om te dineren. We zouden gaan eten in het restaurant dat de gids had aanbevolen. We kwamen toevallig naast twee chilenen te zitten. Die legden ons uit wat typisch chileense gerechten waren. Uiteindelijk hebben wij er daar een van gekozen. We wilden persee iets chileens proberen. We kregen een soort van ronde taart. De binnenkant was een soort puree van mais, vlees, olijven en aardappelen. En de bovenkant zat vol suiker. Echt vreselijk hihi. We vonden het beiden niks. De jongens waren vergeten te zeggen dat het heel zoet zou zijn. Bah en daar hou ik helemaal niet van. Maar ja toch maar opgegeten.daarna besloten we met zijn vieren te gaan stappen. We kwamen bij een club en de uitsmijters wijgerden ons de ingang omdat we geen legitimatie bij ons hadden. Oeps......in Argentinie vroeg niemand ooit om legitimatie. In Chili zijn ze heel strikt op de regels en is de politie absoluut niet corrupt. In tegenstelling tot de politie in Argentinie. Daar moesten we wel even aan wennen. We zijn dus maar terug gelopen naar het hostel en hebben legitimatie gehaald. Daarna zijn we alsnog met zijn vieren uit gegaan. De club was erg leuk. veel leuke spaanse muziek. uiteindelijk hebben de jongens ons om 5 uur terug gebracht naar het hostel.