puffetta.reismee.nl

Santiago de chile

Hallo allemaal

Vandaag op tijd opgestaan en ontbeten. Daarna in het hostel achter het internet gezeten voor vluchten naar Colombia. We hebben toch echt besloten om volgende week naar Colombia te gaan. Tussen de middag hebben we in het hostel geluncht voor 5 euro. Erg lekker trouwens. Om 3 uur zijn we naar het grote plein gegaan in santiago voor de gratis stadstour. Deze was erg leuk. De gids vertelde ons veel dingen die typisch chileens zijn. Bepaald soort eten en.......de bars die koffie met legs heten. Dit zijn koffiebars waar je heel goede koffie kunt krijgen en daarnaast kunt genieten van schaars geklede dames. De eerste bedenker van deze koffiebar had het idee dat er meer klanten zouden komen als zij en kunnen genieten van lekkere koffie en kunnen genieten van mooie vrouwen. Deze vrouwen dragen wel gewoon een rokje en een shirtje. En de koffiebars hebben gewone ramen. Dus je kunt er gewoon naar binnen kijken. Later is er iemand anders gekomen die hetzelfde concept heeft gebruikt, maar echt schaars geklede dames wilde inzetten. Deze koffiebars hebben donker getinte ramen. Je kunt er dus niet naar binnen kijken. En de meiden dragen alleen maar een BH en een tanga. En het mooiste is...af en toe...en niemand weet nooit wanneer dit is....doet de eigenaar van de bar de deur 1 minuut op slot en ontkleden alle meiden zich en gaan dan een minuut dansen.Tja......mannen ga ervoor. Alleen in chili bestaat dit concept. De bars zijn open tussen 10 uur en 18 uur. Daarnaast bertelde de gids ons over de Terremoto of te wel de earthquake. Dit is een chileens drankje dat vooral door studenten gedronken wordt. Waarom......omdat het goedkoop is en je na een drankje zeker onder tafel ligt. Het bestaat uit witte wijn, 2 soorten liqeur en ananas ijs erbovenop. Het ijs moet je dan goed door het drankje roeren. Het zit in een 1,5 liter glas. Dus dodelijk zeg maar hihi. Ik heb het uiteindelijk ook niet geprobeerd. De tour duurde vier uur en we weten nu veel meer van de mensen en van dantiago zelf. Na de tour zijn we naar het hostel terug gegaan en hebben we daar gegeten. We zijn op tijd naar bed gegaan. Morgen gaan we zelf de stad bekijken.

Kus pries

sita

hee pries! kan me voorstellen dat je earthquake even oversloeg...... dan kwam je de komende dagen waarschijnlijk niet zo energiek door!!!!! : )
xxx

Simon

Klinkt als een soort 'hooters' in de V.S. Goedzo, leuk te zien dat jullie een culturele 'outing' in Santiago hebben gehad!