puffetta.reismee.nl

Tour naar perito Moreno

Nou......wij hebben een super dag gehad vandaag!de perito Moreno was fantastisch.we hebben echt genoten. Eerst zijn we naar een uitkijkpunt gegaan. Super om zulk natuurgeweld van zo dichtbij te zien. En dan dat geluid als er een stuk afbreekt. Alsof het onweert. Dat geluid vond ik haast nog het mooiste! Na het uitkijkpunt zijn we met een boot naar de overkant gevaren, naar het begin van het park. Samen met de gidsen zijn we naar het beginpunt van het ijs gelopen. Deze wandeling duurde 1uur. Op het ijs kregen we iets onder onze schoenen gebonden met ijzeren pinnen,zodat we beter op het ijs zouden kunnen lopen.daarna hebben we 4 uur op het ijs doorgebracht. We hadden een avontuurlijke gids, dus hebben we ook een aantal stukken onder het ijs gelopen. Het was al met al een hele leuke tocht.we hebben geluncht op het ijs.met een eigen lunchpakket natuurlijk hihi. Na de 4 uur op het ijs zijn we weer teruggelopen naar het begin. Daar hebben we weer de boot gepakt. En daarna hup de bus in terug naar El Calafate. Om 19 uur waren we weer terug. We hebben lekker een hamburger gegeten in het stadje en toen hop naar bed. Want om 2 uur vannacht gaat de wekker en dan pakken we om 3 uur de bus naar Ushuaia. Welterusten en we zien elkaar in tierre del fuego

Paula

Oh geweldig mooi die gletsjer, wat 'n prachtige omgeving, Zwitserland is mooi maar dit is wel even wat anders. Ik ga er ook maar eens over na denken om zo'n reis te maken.Geniet ervan en het is heel leuk om jullie zo te volgen op reis, Ciao, ciao Paula